ليپوماتيك براي چه كساني ممنوع است؟

شرح خدمات و مقالات كلينيك رز در زمينه هاي كاشت مو، كاشت ابرو، بوتاكس، تزريق ژل، ليپوماتيك و...

ليپوماتيك براي چه كساني ممنوع است؟

۷ بازديد

قبل از انجام عمل ليپوماتيك ابتدا بايد بيمار در جلسه مشاوره حضور پيدا كند . در اين جلسه در خصوص عوارض و خطرات احتمالي همچنين مراقبت هايي كه پس از ليپوماتيك و نكاتي كه بيمار بايد به ان توجه داشته باشد صحبت مي شود .

از جمله دلايل منع ليپوماتيك مي توان موارد زير را نام برد:

  1. چاقي مفرط : افرادي كه به چاقي مفرط مبتلا شده اند بايد از ليپوماتيك صرفنظر كنند . در واقع ليپوماتيك براي از بين بردن چربي هاي اضافي در يك نقطه خاص از بدن مي باشد . مثلا افرادي كه از چاق بودن شكم خود رنج مي برند و يا قسمتي از بدن بيش از حد چاق است كه با كل اندام او متناسب نيست بايد عمل ليپوماتيك را انجام دهند .

 

  1. بيماران هموفيلي : در بيماري هموفيلي از انعقاد خون در زمان خونريزي جلوگيري نمي شود . اين امر باعث مي شود تا خون زيادي از بدن بيمار خارج شود . افرادي كه به اين بيماري مبتلا هستند، به هيچ عنوان نبايد به فكر انجام ليپوماتيك باشند. حتي توصيه مي شود بيماراني كه در سلامت كامل هستند، تا چند هفته قبل از ليپوماتيك، از داروهاي ضد انعقاد خون از جمله آسپرين، وارفارين و ... نيز استفاده نكنند. زيرا در زمان انجام درمان ليپوماتيك خطري آنها را تهديد نكند.

 

  1. بيماراني كه به عفونت مبتلا هستند : عفونت باعث مي شود كه سيستم ايمني بدن به شدت تضعيف شود . در اين صورت فرد عمل ليپوماتيك را نمي تواند انجام دهد . به عنوان مثال ديابت شديد، لوپوس پيشرفته و ... از جمله بيماريهاي عفوني ست كه افراد مبتلا نمي توانند عمل ليپوماتيك را انجام دهند .

 

  1. مبتلايان به بيماري قلبي و حساسيت به ليدوكائين : درروش ليپوماتيك از بيهوشي استفاده نميشود. به همين دليل بيماران قلبي هم مي توانند از اين روش استفاده كنند . اما اگر بيمار همزمان به بيماري قلبي مبتلا باشد و در عين حال به مواد بي حس كننده از جمله ليدوكائين هم حساسيت داشته باشد، اين روش مناسب نيست . در روش ليپوماتيك بايد از بي حس كننده ها انجام شود .

 

 

جهت اطلاع از عوارض كاشت مو به وب سايت www.clinichairtransplantation.com مراجعه نماييد

 

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.