همه چيز در مورد ساقدوش عروسي

شرح خدمات و مقالات كلينيك رز در زمينه هاي كاشت مو، كاشت ابرو، بوتاكس، تزريق ژل، ليپوماتيك و...

همه چيز در مورد ساقدوش عروسي

۴۱ بازديد

تا چند سال پيش وجود ساقدوش در جشنهاي عروسي ايرانيان خيلي مرسوم نبود اما امروزه پيروي از اين رسم در كشور ما افزايس يافته است و حضور ساقدوشها در مراسم جلوه خاصي به جشن عروسي مي دهد.

براي ساقدوشهاي مي توان از سايتهاي مد، لباسهاي شكليل و مناسبي انتخاب نمود. رنگ و لباس ساقدوشها به دكور و آذين بندي جشن و فرهنگ خانواده عروس و داماد بستگي دارد اما لباسها بهتر است باهم هماهنگ باشند و همگي بلند يا كوتاه باشند و رنگ آنها نيز يكسان باشد.

تعداد ساقدوشها به تعداد مهمانهان وابسته است بايد به ازاي هر 40مهمان يك زوج ساقدوش در كنار عروس و داماد حضور داشته باشند. اين روزها كه عروسيها مجلل شده اند و در هر جشن حداقل 200 مهمان حضور دارند حضور 3 الي 4 زوج ساقدوش كافي است.

بهتر است هزينه هاي خريد لباس ساقدوشها را عروس و داماد تقبل كنند اما با توجه به افزايش هزينه هاي ازدواج مي توانند رنگ خاصي را به ساقدوشها بگوييد و  خواهش كنيد كه لباس را به رنگ موردنظرتان خود ساقدوشها تهيه كنند و از ساير مهمانان درخواست كنيد كه لباس به رنگ لباس ساقدوشها نپوشند تا آنها در جشن بدرخشند.

 

 

ساقدوشها در انجام موارد زير مي توانند به عروس و داماد كمك كنند:

  • پذيرايي از عروس در طول جشن عروسي
  • آماده كردن عروس
  • مسئوليت سبد كادوها
  • مشاركت در آماده سازي كارتهاي دعوت
  • حضور در كليپها قبل و بعد از عروسي
  • آماده كردن عروس

در روزهاي پاياني فرصت بيشتري را با عروس و داماد بگذرانند و با ايده هاي خلاقانه و جالب به كاهش استرس در عروس داماد كمك نمايند.

مهمترين وظيفه ساقدورها در روز عروسي اين است كه لبخند بر لب داشته باشند و به خانواده عروس و داماد براي هرچه بهتر اجرا شدن مراسم عروسي و پذيرايي مهمانها كمك كنند و دقت كنند كه امورات طبق خواسته عروس و داماد اجرا شود.  ساقدوشها بايد با آرامش و متانت عروس و داماد را در هر مرحله همراهي كنند و شور و هيجان مراسم عروسي را حفظ كنند.

وظايف ساقدوش قبل از روز عروسي

پروسه و برنامه ريزي براي مراسم عروسي از سخت‌ترين و پر تنش‌ترين چالش‌هاي زندگي هر كسي است. معمولا همه دوست دارند روز عروسي‌شان بهتر از همه باشد. اگر در بين خانواده و دوستان كساني را داريد كه قبل از شما عروسي كرده‌اند پس خوش شانس هستيد چون  فرصت داشتن ساقدوش‌هايي را خواهيد داشت كه تجربه‌هاي بيشماري دارند.

كمك در نوشتن چك ليست 

در نوشتن چك ليست عروسي به عروس و داماد كمك كنيد. در اين روز هاي پر اضطراب عروس و داماد خيلي چيزها را فراموش مي‌كنند. نكته‌هاي مهم را يادآور شويد.

 

كمك براي انتخاب مسائل مهم درعروسي

بعد از انتخاب تاريخ عروسي، كارهاي مهم شروع مي‌شود. اجاره باغ عروسي، خريد عروسي و كارهايي مانند اين، براي اينكه يك ساقدوش خوب باشيد عروس و داماد را براي يافتن بهترين سالن‌هاي عروسي، بهترين طراحان كيك، مراكز خريد و هر چيزي كه براي عروسي نياز است، همراهي كنيد. يا اگر فرصتش را داريد مسئوليت تهيه اين ليست را به عهده بگيريد و انتخاب را براي دوستتان آسان‌تر كنيد. در اين صورت عروس و داماد هم مي‌توانند به كارهاي مهم ديگر برسند.

وظايف ساقدوش‌ها در روز عروسي

صبح روزعروسي براي آماده كردن او براي مراسم حضور داشته باشيد، آنها از ديدن اينكه ساقدوش‌هايشان به موقع آماده شده‌اند لذت خواهند برد.

مهمترين وظيفه شما در روز عروسي به عنوان ساقدوش اين است كه لبخند بر لب باشيد و به خانواده عروس و داماد براي بهتر اجرا شدن مراسم عروسي و پذيرايي مهمان‌ها كمك كنيد.

دقت كنيد امورات برطبق خواسته عروس و داماد اجرا شود. كنترل هداياي عروس، نگهداري وسايل ضروري عروس و داماد و ليست عكس‌هايي كه بايد گرفته شود.با آرامش و متنانت عروس و داماد را در هر مرحله همراهي كنيد و شور و هيجان مراسم عروسي را حفظ كنيد.

تشريفات عروسي و خدمات مجالس مقصودلو قدم به قدم در اين راه با شما همراه خواهد بود تا بهترين شب زندگيتان را كنار عزيزانتان جشن بگيريد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.